2010年11月26日金曜日

映画 / Movie


「最近見た映画は?」と聞かれても、仕事にがんじがらめになっていた塾長(?)時代には、映画を観に行く余裕もなかったので、趣味の欄から「映画」は消えていました。でもそれから解放され、やっと復活しました。最近見た映画は、「クロッシング」です。
松江に帰り、早速「島根県民会館 名画劇場」の会員に登録。最初は毎月見てましたが、「名画」というより「迷画」というような愚作も多く、最近は選んで観に行ってます。
「クロッシング」は、チラシの写真も暗く、場面も暗い北朝鮮。これはパスしようと思っていましたが、そのおまけの「北川れいこトークショー」というのにつられ観に行きました。でも、泣けました。白いハンカチ出して。それからずっと、この少年の顔が心に焼き付き離れません。
どこがと言われても分かりませんが、淡々と描かれた親子の絆。少年の目を通して見る、生きるという事。地味だけど、久し振りに見た「名画」でした。この映画を高く評価なさった北川れいこさんも、とても共感を感じる素敵な方でした。「活動年齢」がお若い、という感じで。
12月18日(土)にも、テルサで上映されるようです。良かったら。

Hi, Friends
Today I'll talk about movies again, or just recommend a movie I recently saw. The title is "Crossing". If you preffer acction or macho ones, this isn't your thing.
The boy in the pictuer above lived in North Korea with his father and mother, but his pregnant mother was suffering from a tuberculosis. The medicine for it was very hard to get in North Korea and finally his father decided to cross the border to get it in South Korea, leaving him his dying mother. And-------. You just see it.
Since leaving the movie theater, the face of this boy has been haunting me. I have to write about this movie to exorcise the ghost of his image. A rare movie I felt moving recently, with lots of tears in my white handecrchief !
Posted by Picasa

0 件のコメント:

コメントを投稿